I am secretly, perfectly tall

21.8.11

bencimembenci - siti sarap dan jamil abdullah

nobody's perfect. selagi kau bukan tuhan, jangan rasa diri sempurna.

a friend once posted on my fb's wall:

aku rasa benda ni tak masuk akal pun. siapalah dalam dunia ni yang beruntung sangat takde haters, kan? kalau ada, nak je aku jadi the only one hater yang dia ada. baru 'kelas kau jah,'

everyone got their own haters.

semuliamulia nabi pun ada orang taksuka. apatah lagi kita.

kalau kita buat baik dengan orang pun salah. ada je sesetengah masyarakat yang kepoh mulut jahat dengki. 

senang citer. macam program 'bersamamu tv3'. orang yang bagi derma tu pun kena maki dengan kitakita, eh dengan korangkorang yang langsung tak contribute apaapa just tengok goyang kaki buat dosa mengutuk.tuduh orang tak ikhlas lah, ada niat lain lah. kimak sangat.

nak lagi makan dalam, kita sayang orang, orang tak peduli kat kita. to the f to the u to the c to the k! urgh. aku suka sakitkan hati sendiri.

so, Diyana Pfordten, bagi aku, if you want to hate someone, go ahead. lagi pun he worth your hate, kan? cinabeng je buat kau rebound partner dia. dah la fake all the story. sape kejar sape tah. walaupun aku nampak macam lemparlempar batu api, tapi betul kan?

kau jangan takutlah orang benci kau. jangan rasa jatuh dan dijatuhkan dengan 'kerongsengan' orang kat kita. 

babi is always a babi. kita yang manusia kena get rid dengan babibabi tu. takpatut rasa durjana pun bila ada orang buat palat. kita cuma kena tepuk tangan, angguk dan cakap, 'osem,' dan jangan lupa senyum sekali. tu kan best thing you never had?

bukan aku suruh kau buat jahat dan senangsenang benci orang. cuma teori yang kau post kat FB tu takleh pakai. 

we are not perfect and will never be perfect.
kita tak mampu nak buat semua orang suka kita.

tapi, jangan risau pasal ketidaksempurnaan, sebab we still have each other to be a complement to one another.

*kerongsengan = kejahatan