I am secretly, perfectly tall

20.8.11

kawan

aku ada satu perangai buruk bila datang isuisu persahabatan. ya, aku tamak. sebab bila kau dah declare jadi kawan aku, macammana besar pun kesalahan kau, aku takkan buang kau. aku takkan biar kau rasa sedih, keseorangan dan kecewa.

dunia sekarang ni, dahla rambut dah tak sama hitam, apatah lagi hati, kan? 
ciptaan tuhan ni spesel, lain orang, lain ragam.
tuhan tak guna mesin fotostat untuk fotostat setiap jiwa manusia supaya sama. 
maka, kalau ada sesuatu yang bertentangan citarasa antara kita, aku sanggup pakai kasut kau dan terima segala. ya, aku rela.
aku bukannya mengalah, cuma 'it's ok to lose a fight than lose a friend,'
aku mungkin hipokrit bila mengiyakan benda yang tidak, dan menidakkan benda yang iya, tapi aku ikhlas untuk jaga hati kawankawan aku, untuk jaga persahabatan ni.

kawankawan, kalau kau takde telinga untuk didengarkan, hati untuk diterimakan, bahu untuk disandarkan, aku ada. sama ada kau jatuh dan tak terpandangkan, atau tercampak dan tak terkutipkan dan dalam keadaan kau koyak, rabak, busuk, hanyir, hitam buruk bangkai sekalipun aku akan masih lagi tetap cium peluk kau seperti selalu. 

tapi, kalau aku yang berada kat tempattempat tu, apakah kau akan ada untuk aku macam aku akan ada untuk engkau?

aku mungkin lemah bab bagi idea dan nasihat, tak mampu buat kau rasa sentosa bila kau berduka dan aku juga tak tahu macammana cara nak berkawan, tapi atleast bagi lah aku cuba ya?

to my dearest friends, i am sorry. i just dont know how because i'm afraid of losing.