I am secretly, perfectly tall

19.11.11

kawankawan.

Shaheizy Sam. bukan nama sebenar. orang cakap dia ada cable besar. siapasiapa berani buat hal sama dia. dia kasi pancung satusatu. takkan lepas. tapi, dia tetap kalah bila main snuker dan boleh dibahan oleh kamikami. dan kamikami masih hidup dan tetap nak lepak se-table dengan Sam.

Saleem. still bukan nama sebenar. lepasan pusat serenti. badan kurus kering. ganja, pil, cucuk, arak semua dia sebat. tapi bila kawankawan ada masalah, dialah orang paling banyak bagi motivasi. cuma kadangkadang benda negatif pun boleh jadi positif. 

Ruminah Sidek. perempuan sempoi.  orang cakap duatiga wayar dalam kepala otak dia dah putus. dia selalu cakap bukanbukan. merapu. tapi aku tengok dia okayokay je. boleh lagi tahu nasigoreng cina harga rm4.50 bila bayar rm5, berbaki 50sen. cuma, dia suka mintak bilis lebih. 

Sabri Yunus. sekolah tak habis. pelajaran tak tinggi. nak sembang pasal politik, ekonomi negara, memang tak lah. tapi, dia ada je facebook dan boleh add dia kat bbm,dia boleh siap update status americano lagi. cuma aku taklah add dia kat bbm sebab aku guna samsung. tapi, dia paling bijak cari duit.

aku okay je dengan siapasiapa yang okay dengan aku. aku tak buat list apa yang perlu ada untuk jadi kawan aku. 

cuma, kenapa orang selalu ditolak dan ditinggalkan sebab dia buat salah. kesalahan tu biasalah bagi setiap orang. proses untuk mengenal betulsalah. baikburuk. tapi mungkin manusia yang jenis takboleh menerima salah orang lain ni taktahu, diri sendiri pun takberapa nak sempurna dan nak terus menyalahkan orang yang tak sempurna ni. 

come on people, semua ada baik dan buruk masingmasing. mungkin cara kita berbeza, tapi siapalah kita nak mempersoal, ye dok?