I am secretly, perfectly tall

15.8.11

helo jacks, helo roses.!

we all have something that we wish to have. tapi keinginan tu sebenarnya ilusi je. 
klise, 
tak semua yang kita nak kita dapat.
tapi ada jugak, 
tak semua yang kita nak dan kita dapat sebenarbenarnya apa yang kita nak.

#1 - keinginan hendak itu adalah nafsu semata-hanya.

aku juga ada kehendak yang aku tahu aku takboleh. macam aku nak ada tatu kat bahagian bawah pinggang belakang aku, aku nak bela anjing dekat rumah, aku nak minum bir kat tempat publik dan macammacam lagi larangan tuhan yang aku nak buat.  bullshit.

benda yang picisan tak penting tulah yang paling beriya kita nak.

selagi benda tu takboleh, selagi tu lah kita nak. ye dok? macam zaman sekolah, sengaja cari pasal hisap rokok dalam tandas sekolah. macam lah masuk kelas nanti cikgu tak dapat detect. same goes to peraturan hadlaju jalan raya, sahsiah rupa diri uitm dan sebagainya. 

sebab godaan 'larangan' dan 'jangan' tu sendiri, buat kita semakin nak, nak dan nak. 

#2 - keinginan hendak itu adalah nafsu yang sementara.
 
kita beriya simpan duit sebab nak beli blackberry sebab semua orang ada. bila dah ada, rasa puas tu sekejap je. tambah pulak kemudiannya, datang pulak trend orang pakai galaxy tab, datang lagi nafsu 'nak' tu. kita pun simpan duit lagi, bila dah dapat galaxy tab, blackberry pun dah jadi semakin tak cool dan biasabiasa je. tak macam khayalan sebelum ada blackberry tu. galaxy tab juga cenderung kepada nasib yang sama.

biasalah tu kan. manusia. ni baru blackberry, baru galaxy tab. 

kalau orang? macam kes minah ni.

minah suka lelaki yang jual mahal. semakin payah nak dapat, semakin minah berusaha untuk dapatkan. tapi bila lelaki tu dah bagi respond baik punya. tak sampai lima hari. urghh. minah rasa bosan dan cari lelaki lain.

kekhayalan hendak tu seronok pada proses nak mendapatkan. bila 'hendak' sudah jadi 'punya', it's different.

bila tak dapat beriya nak. bila dapat, haram jadah nak appreciate.

ok jacks.? ok roses.?